torsdag 18 mars 2010

Nostalgitripp i Meadow City

satt igår och snurrade runt på youtube, för ovanlighetens skull skall tilläggas. Var tvungen att se den nya videon med Lady Gaga, som var såå provocerande och borde absolut totalförbjudas direkt!
i vilket fall som helst så ramlade jag av en slump ni på Jumper, ni vet den där gamla svenska gruppen som gjorde någon sommar på 90-talet lite mer uthärdlig. Och vilka flaschbacks det blev...kommer ihåg när jag fick min första cd-skiva, Absolute Music 23, den gick i brorsans skivspelare dagarna ut och dagarna in, tills han blev så förbannad och letade upp syrrans gamla som jag fick använda mig av! Vilka tider!
det fanns mer bra skit på den skivan, Kents - Gravitation, som för övrigt är den enda låten jag någonsin kommer att uppskatta av det skitbandet, men det fanns mer:

+ Donna Lewis - I love you always forever - min första besatthet av en kändis, hon var så snygg!
+ Belinda Carlise - Always breaking my heart - min samtida första besatthet, även hon var grymt snygg har jag för mig...tiderna förändras!
+ Gina G - I belong to you - ännu en samtida flicka jag stirrade mig blind på!
+ Lutricia McNeal - Ain't that just the way - ingen jag var besatt av, men låten var bra - 1996!

Men som sagt, inget gick upp emot Jumper - När hela världen står utanför, vilken låt, vilken plåga, den spelades säkerligen sönder och samman det året, men vad fan gjorde det!

Så igår när jag ramlade över denna grupp igen insåg jag att jag fortfarande hänger med i melodin, att låttexterna sitter där djupt försjunkna i mitt medvetande, det är fantastiskt!



Det fanns ingen video, men vad fan!

Håll till godo, vi hörs!

//Herr Arnell

.PS. That's always something going on in Meadow City!.DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar