onsdag 24 mars 2010

familjära klassrumssituationer och tårtkalas!

Fortsatte mitt momentum om Sekter idag...och det gick riktigt bra, inte lika bra som dagen innan, men det var det nog ingen mer än jag som hade hoppats på...
Sekter, ett ämne som rör upp, verkligen...ett ämne som ska röra upp, ett ämne som trots allt behandlas lite för lite inom skolan, det finns ju trots allt i samhället runt omkring oss, hela tiden...

Jehovas Vittnen, Scientologikyrkan, The Family International etc. Riktigt skrämmande grejjer! (Gå in på deras hemsidor och kolla!)

Detta momentum, det är en riktigt bra och avslappnad klass jag är i, och det gör nog sitt till, att vi alla känner oss relativt avslappnade i varandras sällskap, jag vill gärna tro det iaf...

Jag "predikade" och de lyssnade, och det är väl lite det som är meningen, här står jag i all min prakt, och samtidigt har jag makten att påverka och föra människor åt rätt håll, och de svalde det jag sade...
samtidigt är det just den makten som är lite farlig, jag får ju inte sprida mina idéer eller mina tankar, de skall komma till insikt själva, men det är inte alltid så lätt att bortse från det faktum att jag med min kunskap kan göra dem mer upplysta i en riktning som Sekterna inte alls skulle tycka särskilt bra om...men ärligt talat borde jag bry mig? Kursplaner och Läroplaner åt höger och vänster, vill vi verkligen ha en massa ungdomar som faller in i deras grepp...är det inte min uppgift att se till att dessa ungdomar undviker dessa rörelser i den mån de kan, skall inte jag ge dem verktygen att klara sig från dessa? Då kan jag lika gärna säga som det är?!

Nog om det, nu till nästa "grej of the day"

Kocken fyllde 23, han bjöd på smörgåstårta, jag åt ingen, Sebaztian åt ingen...sen var den slut!

Nu ska jag kolla på en dokumentär om KKK - sen är det fotboll, Grey's och så lite sittandes vid datorn!

//Herr Arnell

.PS. Cults does not belong in Meadow City.DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar