tisdag 16 mars 2010

Danmark skärper lagarna!

så har det kommit till det...Danmark har gått först i ledet och dragit sin gräns!
det är kanske inte så himla grovt, även om det är en stor inkränkning i invandrares rättigheter, jämfört med övriga danskar!

har man inte gått och väntat på detta? Danmark har blivit mer och mer invandrarfientligt, och Danmark liknar nu mer än någonsin det Österrike vi en gång i tiden såg...frågan är bara när de övriga länderna i Norden kommer att följa efter?
Står vi på en rand till fientlighet, eller frågan borde snarare vara när står vi på randen?

jag tror att vi (Sverige) är på väg åt samma håll som Danmark, och till viss del Finland, där flyktingar inte tas emot i samma utsträckning som övriga EU...jag hör, titt som tätt, röster som höjs för att dra ner på mottagandet av flyktingar, eftersom vi inte har "plats" för dem, vi kan ju inte ens ta hand om de våra egna!
den svenska alliansen är på väg mot det hållet, de har redan sådana tankar, de säger det bara inte högt för det skulle vara att begå politiskt självmord, men vinner de valet en gång till tror jag att vi står där med kvoter och räknar, med språktest och en massa mer utvisningar att ta hand om.

allt detta, som kostar oss ofantliga summor, har vi råd med, men vi har inte råd att satsa på sjukvården, skolan eller psykiatrin, de får klara sig själva och bygga hög!
vi har t.om. råd att bekosta ett uråldrigt system som monarkin, och låta statens tv-bolag lägga ner en j-vla massa pengar på att bevaka prinsessans och hennes kommande mans bröllop - SKANDAL ta mig f-n!

...Förresten...

Lektionen igår gick sådär, min röst totalhavrerade och jag lät som om jag druckit en falska whiskey för mkt, men jag höll bara på i 20 min, sen var jag klar...tur det!

På VC sa de att jag inte hade halsfluss...tur för mig...däremot tyckte de att jag skulle sluta hosta, det var nämligen inte bra för halsen...WHAT!!!

//Herr Arnell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar