torsdag 24 mars 2011

it's a mystery to me

sitter med mig själv i en form av ensamhet som inte känns helt främmande, men det är bara för stunden...

har slirat runt på LiU idag, jag älskar verkligen detta universitet, eller snarare självklarheten av att vara en del av det...ibland dock, måste man stirra ut i mörkret som omger byggnaderna häromkring, och undra vad f-n en del människor gör där...hur kommer det sig att de valde att bli det de tänker att bli, men framför allt hur kommer det sig att ingen stoppat dem?

en människa som inte bidrar med kompetens i utbildningssystemet har inget där att göra, en människa som är så inkompetent som människa kan aldrig bidra med någon kompetens i detta system. det är inte så att jag brukar anse att människor är inkompetenta som varelser, men helt ärligt kan jag inte se vad denna människa någonsin kommer att bidra med för att göra världen till en bättre plats att leva, och framför allt inte som undervisare! (detta gäller mig, jag hoppas och antar att familjen är av andra åsikter)...

det är grymt, hårt och kallt...men ibland är det bara såhär...det finns säkerligen någon som tycker samma sak om mig...eller nae!
__________________________________________________________________

tycker fortfarande våren är mer som höst, och det faller mig bra i smaken...lusten av liv flödar och det är alltid skönt att känna sig levande, det kan aldrig var fel iaf...

jag tror att jag någonstans efter slum, misär, dimmor av en själv och någon kaotisk bakfylla hittat mig själv, hittat mönster av tankar jag kan ställa mig bakom, framtidsvyer som jag känner mig en del av och nyfikenhet som lockar till förlustelse...det är en ny tid som danas och jag tänker vara en levande del av den...

det har förr hänt att man saknat saker, och det kanske gör sig påmint ibland, och det är inte alls som jag förlikat mig med tanken om stiltje, utan mer blivit en mer mognare del världen runtom, insikter man fått som får en att inse att man har det man har för man gjort val, och detta är val man verkligen inte ångrar, jag skulle göra samma sak om och om igen i århundraden om det behövdes...

Jag älskar kanske inte allt med mig själv, men jag älskar allt det som går att förändra, och då borde man vara en j-vligt nöjd människa!

Jag älskar er med!

för övrigt?

It's a mystery to me
we have a greed
with which we have agreed

You think you have to want
more than you need
until you have it all you won't be free

Society, you're a crazy breed
I hope you're not lonely without me

When you want more than you have
you think you need
and when you think more than you want
your thoughts begin to bleed

(Eddie Vedder - Society)
//Arnell

.PS. Meadow City made me to the person I am.DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar