måndag 26 april 2010

along came a videogame?

så har den ramlat in, efter en lång väntan, tog den sitt förnuft till fånga och valde att hälsa på, ain't it just f*ckin' great?
Försommaren är självklart det fenomen som jag pratar om, som vi alla väntat på...dagen då fåglarna faktiskt sjunger av glädje, inte av ångest över att det aldrig händer...och jag undarar om vi inte ska tacka Askland...jag menar Island...det kanske bara är vulkanvärme som strömmar in...

en sak som dock kvarstår...varför blåser det alltid motvind i Linöping?

som några av er kanske har ett hum om så växte jag upp med TV-spel i handen...jag och min bror
och som några av er kanske vet är det svårt att fortsätta med ett sådan enfaldigt och barnsligt intresse när man får barn, eller när man jobbar eller till och med när man pluggar

men det enfaldiga och barnsliga som jag lagt i ett hörn och ibland stirrar på, med en önskan att återuppta det, har färgat mitt liv, det har lärt mig mycket mer än vad man tror...

jag tror att min engelskakunskap till viss del beror på just de TV-spelen, och min förmåga att klura ut saker har nog också sin bakgrund i mitt TV-spels spelande...eller?


ICEHOCKEY: Min grund för sportspels älskande...fantastiskt (NES)


SONIC the HEDGEHOG: Underbart plattform som fortfarande sitter i (MD)


LITTLE BIG ADVENTURE: Min första upplevelse med 3D, hemma hos Hanna, och det var så j-vla svårt. Fick tag på det för ett tag sen, och visst, det är fortfarande assvårt...

Hur kommer det sig att de äldre spelen var så svåra, eller var det bara så vi normalt funtade människor inte orkade ha tålamod med alla GAME OVER och omstarter?

Jag har massor av spel till NES, MegaDrive, Atari och Mastersystem som jag aldrig klarat...why? för att mitt tålamod inte räcker till...man kan ju inte spara!

Sen kom all 3D och helt plötsligt befinner vi oss i en värld där spelen blir enklare och enklare, samtidigt som de blir snyggare och har djupare stories, men är det inte en tjusning i att hela tiden leva på bredden till insane med alla spel man inte klara istället för att lägga ned 600:- för att spela klart det på en vecka...jag har f-n spel som jag inte klarat på 18 år...det är lååång tid det!
__________________________

Annars händer det inte särskilt mycket, vi pluggar, Sebaztian bestämmer och världen håller inte på att gå under!

Lästips: Jonathan Glover - Humanity: A Moral History of the Twentieth Century

//Herr Arnell

.PS. There will be NO humanity i Meadow City .DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar